2008-09-12

hrrmmm... hallå?

japp.
vad detta
bloggande ska barka hän, det vet man aldrig. men så här är det. jag är föräldraledig. och har oceaner av tid känns det som. jag är just nu hemma med min andra dotter som kom för fyra månader sedan. när min första dotter var liten så passade jag på att lära mig nåt nytt.
började med en avig och en rät och ett kornblått acrylgarn hemma hos "svärmor ancki".
en gigant bland stick-giganter!
detta efter min sambo och-far-till-mina-barn-kille en kväll börjat virka nåt suspekt leksaksdjur som aldrig blev nåt mer än en platt trasa i tre glada färger.
(det skulle bli nåt fint till grodan=dotter nr1.)
iallafall. jag tog vid och det blev ett antal små tröjor och andra stickprojekt till liten bebis som varken har vett nog eller möjlighet att värja sig mot alla små pippi-tröjor och konstiga randiga solhattar som jag satte igång att tillverka.
denna gången provar jag något nytt. efter en sommar där många loppisar har besökts och många tyger inhandlats så prövar jag något nytt. att sy. även här blir mina stackars barn drabbade. men det gäller att passa på snart är dom stora och vill bara ha det stora barn vill ha, vad det nu kan va. typ...hello kitty-grejer från hm kanske?
vad vet jag.

jaja. det här är en början.

Inga kommentarer: