2008-11-13

hon är här nu, gamla bettan.


i efternamn heter hon pfaff von hobbylock 4842. jag köpte henne idag. en begagnad variant, eller erfaren kanske man ska kalla henne. hon har varit med, om man säger så. nu är hon genomgången, piffad och servad och vi har ett år på oss att komma överens.
annars kan jag byta bort´na.
det känns ju lite tryggt iallafall. hon står i köket och ser avancerad ut. och jag går och blänger på henne ibland. då tittar hon tillbaks och hotar med trådtrassel om jag inte är snäll.
hon får nog stå där ett tag och vänja sig. och jag mig.
i morgon börjar vi dra i trådarna!

3 kommentarer:

sygryn sa...

Vad spännande med en ny kompis. Hoppas personkemin mellan er är den rätta...

En liten fråga ang. dina fina kjolar i tidigare inlägg. Sydde du dem som en tub, eller mer klockad?

OttoPippi sa...

GRATTIS!!!!!! Och lycka till :-) Vad gör hon gamla Bettan? (som inte är så gammal som min gamla Bettan dvs min bernina Sport 801 från -81 :-). Altså jag tänkte på sömmar alltså!

Lilla Gryn sa...

Grattis!!Men vad skoj, då kan du och jag klaga i kör då våra "nya" maskiner inte gör som vi vill ;-).