2008-11-05

klicketiklicket av sticka nr 7 och jakten på köksbordsspace.

det klickrar och tickar i soffan just nu. fast det är egentligen ljug, eftersom jag just nu använder stickor av bambu. men om man lyssnar riktigt, riktigt noga så kan man ibland höra ett litet klick då och då. det ska bli en mössa till MIG! och på golvet ligger en lila koftan till lillasyster och torkar och blockas som det så fint heter.
symaskinen står just nu på golvet och inte på köksbordet som den brukar. herregud! det finns ett bord där under sygrejerna och man kan ha tidningen utbredd när man äter frukost!
jag letar med ljus och lykta efter ett skrivbord. gärna ett slitet renoveringsobjekt. kanske 50-60tal. på det ska jag ha min symaskin uppe. jämt. och bredvid den ska den nya overlocken (som jag också nån gång ska köpa) stå. jämt.
och köksbordet ska få vara som det brukar med massa smulor, mangopuré, banangrötklet.
fast ifred.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Ja, hur går det? Någon overlock-kurs ännu???

Vad spännande med dina stick-projekt!

jejja79 sa...

så där såg det ut hemma hos oss oxå innan svärmor gav mig hennes underbara skrivbord. Sambon blev överlycklig och utbrast "nu kanske man kan ha köksbordet att äta på", men nu används det istället till att klippa och rita upp tygerna, hi hi. Så någoon ordning blev det ju inte ändå =)